torsdag 5 september 2013

Intervju med Knudan22

19 april 2013
Intervju med Knudan22

NightDiscoBaby: Tjena.
Knudan22: Hejsan
NightDiscoBaby: Har varit lite för blyg att fråga er som ny här inne om man fick ta en intervju med er. Skulle behöva veta lite om hur det kom sig att du börja. Och hur du fann det här spelet. Du kan ske känner till att jag driver bloggen bt nyheterna tsm med min man Disconnect.
Knudan22 : Det är inget att vara blyg för :P .. hehe ..Ehmm jadu.. Jag spelade biltjuv när det var helt nytt då jag spelade "dekrim" tillsammans med nuvarande/föredetta? ägare av spelet. Spelade här ett tag men tröttnade ganska snabbt. Sen började jag spela allt annat med bland annat Zeratul. Så har jag inte spelat nått på länge och kom då på att Zera spelade detta så jag tog tillfället i akt och loggade in här och började snacka lite med honom, Och inte fan blir man extra skadad av att spela lite ;) hehe
NightDiscoBaby: Aha. Ja Zeratul han känner man väldigt väl. Kände honom bara så där ytligt för nått år sen från losvegos. Nu träffar man han näst intill dagligen eftersom man bor i samma kommun hehe. Har spelat här i fem år nu till sommaren själv och ja man har svårt att släppa taget om det. Många vänner har kommit och gått. Hur tycker du utvecklingen har blivit här då sen du spela sist?
Knudan22: Haha ja har spelat med honom redan sedan vi spelade Kalle Kunskap tillsammans .. han är en otroligt snäll kille faktiskt. du ska vara glad att du har en san vän i din närhet :) ..hmm.. Nu är jag tvungen att tänka tillbaka några år :P haha .. Men jo utvecklingen är ju otroligt stor, innan var de ju inte ens i närheten av vad det är nu.. Egentligen så är det ett sjukt långtråkigt spel för folk som inte spelat liknande innan, Men som du så har jag också svårt att släppa taget, tycker de e kull med dessa spel :P.. Det är ju en del socialt i det också man snackar med folk och lär känna människor ifrån hela sverige :) det är alltid trevligt.. Man kan ju tycka att en 20 åring ska ha annat för sej än att spela men det är ju bättre detta än att  och supa och slåss.. Jag själv stuerar ju på distans så det är ju rätt skönt att ta detta som en avkoppling mellan stdierna :P hehe
NightDiscoBaby: Ja där ser man. Ja utvecklingen har verkligen gått framåt. Minns när chatten slog igenom nån gång i decmber 2008. Wow vilka äventyr det var. Allt från vilda bilfärder till bonde söker kärring pga det fanns ett gäng som hette Bönderna. Giftemål och gud vet vad. Moderatorer som tog över chatten så man inte fick en syn i vädret och nu sitter man själv på tronen och bär titeln L2 moderator. Det är inte bara Sverige som deltar utan även har det varit medlemmar från Åland. Hur skulle du vilja göra för att få in fler folk hit och får dom att börja spela här? Och vad skulle du säga till dem?
Knudan22: Hehe det var mej allt en trevlig historia :) .. Ja en chatt brukar slå igenom som tusan alla spammar sönder innan alla regler riktigt bestäms och sånt.. Moderatorer som är dumma i huvudet finns det gått om här har jag ännu inte träffat någon men moderatorerna brukar tro att dom är störst bäst och vackrast det är så sjukt tråkigt.. Känns helt skönt att spela när moderatorerna tar sej tid att skriva till en spelare.
Speciellt en nybörjare som dom frågar lite mer frågor om hur man ska kunna utveckla och sånt. Det får en att känna sej delaktig vilket är väldigt bra. Ehmm jadu.. Jesper.nu är ju ett bra sätt att ge reklam till spel men där är inte lika mycket aktiva folk som det fanns en gång i tiden.. Jag tror många folk gnider sej med att : riktiga pengar på ett spel som dom inte riktigt vill fortsätta spela kanske.. Finns det inte nått sätt man kan göra så att man kan vinna fordon och tid?. vet att spelägaren kommer förlora pengar på detta men syftet med servern måste ju ändå vara att spela och ha kul inte tjäna pengar?.. Jo lite såklart men kanske inte överdrivet mycket?. Och vad jag skulle säga?.. Jadu det är svårt att börja spela ett spel helt ifrån början när det finns spelare som redan nått maxlevel. kanske kunde fixat nån topplista för "nybörjare" typ alla som startar mellan 2013-01-01 till och med 2013-06-01 och vem som levlade mest och sånt?.
NightDiscoBaby: Det låter som en kul ide det där med topplista för "nybörjare". Har du kollat in det som spelare får komma med ider till spelet i forumet? Där jag skrev om att man skulle utöva sig på recetävlingar. Men du får ha det så jättebra så hörs vi på chatt, pm och spam. Kan sitta och babbla hur mycket som helst med alla här om frågor som bara kommer upp men det blir för långt att publicera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar